Jednostki organizacyjne i Spółki gminne
wydatki na administrację
publiczną w 2022 r.
13 044 243 zł
+12,20%
do roku 2021
urząd Gminy w Lubinie
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Lubin
Statut przyjęty uchwałą Nr XXIX/127/2005 Rady Gminy Lubin z dnia 31 maja 2005 r. z późn. zm.
W 2022 r. Rada Gminy Lubin nie dokonywała zmian w treści Statutu.
regulamin organizacyjny urzędu Gminy
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Lubinie przyjęty zarządzeniem Nr 284/2019 Wójta Gminy Lubin z dnia 26 czerwca 2019 r. z późn. zm.
W 2022 r. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy zmieniono dwukrotnie:
zarządzeniem Nr 1616/2022 Wójta Gminy Lubin z dnia 22 marca 2022 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Lubinie;
zarządzeniem Nr 1969/2022 Wójta Gminy Lubin z dnia 30 grudnia 2022 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Lubinie.
regulamin pracy urzędu Gminy
Regulamin Pracy Urzędu Gminy w Lubinie przyjęty zarządzeniem Nr 4/2003 Wójta Gminy Lubin z dnia 17 września 2003 r. zmieniony:
zarządzeniem Nr 4/2004 Wójta Gminy Lubin z dnia 14 września 2004 r. w sprawie zmian w regulaminie pracy Urzędu Gminy w Lubinie;
zarządzeniem Nr 68/2009 Wójta Gminy Lubin z dnia 1 lipca 2009 r. w sprawie zmiany regulaminu pracy Urzędu Gminy w Lubinie.
W 2022 r. Wójt Gminy Lubin nie dokonał zmian w treści Regulaminu Pracy Urzędu Gminy.
zatrudnienie w urzędzie gminy w Lubinie w 2022 r.
W 2022 r. w Urzędzie Gminy w Lubinie zatrudniano 92 pracowników, w tym 98% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. W stosunku do stanu na koniec 2021 r. zatrudnienie zwiększyło się o 5 pracowników. Rozwiązanie współpracy nastąpiło w związku z zakończeniem okresu obowiązywania umowy (1 os.) oraz w drodze wypowiedzenia przez pracownika (1 os.).
urząd w liczbach
27 474
dokumentów, które wpłynęły do Urzędu w 2022 r., w tym:
2 015
dokumentów dostarczonych do Urzędu elektronicznie
21 658
dokumentów, wysłanych z Urzędu w 2022 r.
636
dokumentów wysłanych z Urzędu elektronicznie
Ponadto, w Urzędzie Gminy w Lubinie wydanych zostało 8.992 decyzji, a największy udział w tej liczbie miał Referat Podatków i Opłat Lokalnych (8.457). W roku ubiegłym wydano też 371 zaświadczeń, najwięcej z nich przygotowanych zostało przez pracowników Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich (204). W referacie tym sporządzono również 31 zarządzeń Kierownika UG, 88 odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz 247 wniosków CEIDG.
W urzędzie przygotowano też 323 odpisy i wypisy, 322 z nich sporządzone zostały przez Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. Dodatkowo w komórce tej przygotowano 132 uzgodnienia/ opinie/ odpowiedzi na pisma oraz 135 wniosków i odpowiedzi w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
W Referacie tym przyjęto również 1.096 deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wysłano 257 wezwań do złożenia ww. deklaracji i 407 zawiadomień o nadaniu indywidualnych numerów rachunków bankowych.
Co więcej, w 2022 r. w urzędzie podpisanych zostało 1.140 umów. Wydano też 123 postanowienia, 77 upoważnień i 46 pełnomocnictw.
Jednostki organizacyjne gminy
KLUB DZIECIĘCY W KRZECZYNIE WIELKIM
Krzeczyn Wielki, ul. Brzozowa 1
Dyrektor: Katarzyna Foryś
Zatrudnienie w 2022 r.: 6 pracowników
Przedszkole im. Jana Pawła II w Raszówce
Raszówka ul. Kolejowa 2
Dyrektor: Katarzyna Foryś
Zatrudnienie w 2022 r.: 40 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Raszówce
Raszówka ul. 1 Maja 10
Dyrektor: Lucyna Szudrowicz (do 31 VIII 2022 r.)
Tomasz Haber (od 1 IX 2022 r.)
Zatrudnienie w 2022 r.: 35 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Szklarach Górnych
Szklary Górne 48
Dyrektor: Elżbieta Piasny
Zatrudnienie w 2022 r.: 29 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Henryka Sienkiewicza w Siedlcach
Siedlce 29
Dyrektor: Mariola Karwan
Zatrudnienie w 2022 r.: 32 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Krzeczynie Wielkim
Krzeczyn Wielki 9
Dyrektor: Mateusz Marciniak
Zatrudnienie w 2022 r.: 29 pracowników
Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Niemstowie wraz z Szkołą Filialną w Osieku
Niemstów 68; Osiek ul. Św. Katarzyny 75A
Dyrektor: Patrycja Słota
Zatrudnienie w 2022 r.: 33 pracowników
Gminna Biblioteka Publiczna w Raszówce
Biblioteka posiada 5 filii w: Miłoradzicach, Niemstowie, Chróstniku, Księginicach i Oborze oraz punkt biblioteczny w Zimnej Wodzie.
Raszówka ul. Kolejowa 2A
Dyrektor: Wioletta Olech
Zatrudnienie w 2022 r.: 9 pracowników
Ośrodek Kultury Gminy Lubin
Lubin ul. Księcia Ludwika I nr 3
Dyrektor: Magdalena Dubińska
Zatrudnienie w 2022 r.: 11 pracowników
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Lubin ul. Księcia Ludwika I nr 3
Dyrektor: Mariola Jaszczak
Zatrudnienie w 2022 r.: 28 pracowników
Spółki Gminne
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Gminy Lubin sp. z o.o.
Księginice 14
Prezes : Wojciech Dziwiński
Zatrudnienie w 2022 r.: 107 pracowników